Steg 6. Mät allt och se resultatet

SEOKA / Vår Process / Steg 6. Mät allt och se resultatet

Steg 6. Mät allt

Mät och analysera de olika digitala marknadsföringskanalerna, så att ni se vilka kanaler som ger framgångar och vilka kanaler som behöver förbättringar. Nedan hittar ni olika viktiga mått som kan användas vid mätning och analysering av digitala marknadsföringskanaler.

Trafik

  • Antal unika besökare
  • Antal återkommande besökare
  • Trafikkällor
  • Populära undersidor
  • Avvisningsfrekvens
  • Konverteringsgrad

Sökmotoroptimering

  • Prestation per sökord
  • Rank per sökord
  • Mängden trafik från sökmotorerna

Google Adwords

  • Klickfrekvens
  • Avvisningsfrekvens
  • Kostnad per klick

Sociala medier

  • Antal följare
  • Engagemang

Blogg

  • Antal läsare
  • Antal delningar

E-postmarknadsföring

  • Antal prenumeranter
  • Antal öppnade e-postutskick
  • Antal delningar
Kontakta oss idag och börja nå ut med digital marknadsföring

Kostnadsfri konsultation

1. Kostnadsfritt inledande möte

Vi börjar med ett möte där vi diskuterar er verksamhet och konkurrensen på marknaden.

2. Kostnadsfri nulägesanalys

Utifrån mötet tar vi fram hur nuläget ser ut för er verksamhet.

3. Kostnadsfri behovsanalys

Därefter presenterar vi ett nytt förbättrat förslag utifrån era behov.

Petteri Palo Digital marknadsförare

073 - 75 69 202

Vad behöver ni hjälp med?

Boka ett kostnadsfritt möte på 30 min och ta del av konkreta tips inom digital marknadsföring.