Steg 1. Digital marknadsföringsstrategi

SEOKA / Vår Process / Steg 1. Digital marknadsföringsstrategi

Steg 1. Skapande av en framgångsrik strategi inom digital marknadsföring

Utan en digital marknadsföringsstrategi hur vet ni att er digitala marknadsföring sker på rätt plats, till rätt målgrupp och visas under den optimala tiden?

Genom att att ha en tydlig digital marknadsföringsstrategi kommer ni vara förberedda och välinformerade om hur ni bör anpassa er när en förändring sker på marknaden. Strategin fungerar som en guide och det är viktigt att kunna utveckla den i samband med förändringar i företaget eller på marknaden.

Med en tydlig strategi slutar ni chansa ert nästa drag utan ni vet vad ni borde göra för att komma förbi konkurrensen.

Strategi och taktik

I samband med en strategi, så behövs även en taktik för att genomföra aktiviteterna som omfattas av strategin. Strategin är den övergripande och långsiktiga planen medan taktiken är hur strategin ska genomföras under daglig basis. Aktiviteterna kan bestå till exempel av blogginlägg, skapa samarbeten med bloggare, skapa nyhetsbrev, skapa annonser med Google Adwords, arbeta med sökmotoroptimering och mycket mer.

Frågor att ställa sig

Vad är företags kortsiktiga och långsiktiga mål? Vilka utmaningar står företaget inför? Vilka är era ideala kunder? Var finns dem? Hur kan ni locka dem till er?

Ta del av vår kostnadsfria mall för digital marknadsföring och skapa en fungerande strategi för ert företag

Kostnadsfri konsultation

1. Kostnadsfritt inledande möte

Vi börjar med ett möte där vi diskuterar er verksamhet och konkurrensen på marknaden.

2. Kostnadsfri nulägesanalys

Utifrån mötet tar vi fram hur nuläget ser ut för er verksamhet.

3. Kostnadsfri behovsanalys

Därefter presenterar vi ett nytt förbättrat förslag utifrån era behov.

Petteri Palo Digital marknadsföringsstrateg
Vad behöver ni hjälp med?

Boka ett kostnadsfritt möte på 30 min och ta del av konkreta tips inom digital marknadsföring.