Vår Process

SEOKA / Vår Process

Steg 1. Skapa en effektiv strategi inom digital marknadsföring

Vad är syftet med er digitala marknadsföringsplan?

  • Vilka är era mål?
  • Vilka marknadsföringsutmaningar har ni mött?
  • Vart letar era potentiella kunder efter företag som ert?
  • Vilka är era ideala kunder och hur kan ni locka dem till er?
  • Hur mycket borde ni investera i ett digitalt marknadsföringsprogram?
  • Hur kommer marknadsföringsprogrammet att ge positiv avkastning?
Läs mer om strategi för digital marknadsföring

Steg 2. Skapa och underhålla en effektiv hemsida

Hemsidan är motorn i den digitala marknadsföringen.

  • Lätt att navigera
  • Professionellt utseende
  • Sökmotorvänlig
  • Responsiv design
  • Enkel att uppdatera
Läs mer om effektiva hemsidor

Steg 3. Generera fler besökare

Genom att generera fler besökare till er hemsida ökar ni antalet möjligheter för köp.

  • Sökmotoroptimering
  • Google Adwords
  • Displaymarknadsföring
Läs mer om hur ni kan få fler besökare till er hemsida

Steg 4. Omvandla fler besökare till leads

Skapa attraktiva erbjudanden och uppmaningar till handlingar (Call to actions) som vänder sig till potentiella köpare.

  • Skapa landningssidor med erbjudanden och ett formulär för att samla in information från potentiella köpare.
  • Efter att informationen är insamlad får den potentiella köparen tillgång till erbjudandet, ett automatiskt mejl skickas samt informationen om köparen läggs in i ert CRM-system.
  • Placera fler uppmaningar till handlingar (CTA) på hela hemsidan för att skapa fler leads.
Läs mer om hur ni kan omvandla fler besökare till leads

Steg 5. Omvandla leads till betalande kunder

Automatisera delar av kundkontakten kostnadseffektivt.

  • E-postmarknadsföring
  • CRM-integration
  • Ta reda på vilka kommuner och större bolag besökt er hemsida.
Läs mer om hur ni kan omvandla fler leads till betalande kunder

Steg 6. Mät allt

  • Statistik på hemsidebesök
  • Framgångar inom sökmotoroptimering
  • Google Adwords kostnader och dess effektivitet
  • Framgångar inom sociala medier och dess tillväxt
  • Statistik på nyhetsbrevsprenumeranter
Läs mer om hur effektiviteten på digital marknadsföring kan mätas

Kostnadsfri konsultation

1. Kostnadsfritt inledande möte

Vi börjar med ett möte där vi diskuterar er verksamhet och konkurrensen på marknaden.

2. Kostnadsfri nulägesanalys

Utifrån mötet tar vi fram hur nuläget ser ut för er verksamhet.

3. Kostnadsfri behovsanalys

Därefter presenterar vi ett nytt förbättrat förslag utifrån era behov.

Petteri Palo Digital marknadsförare

073 - 75 69 202

Vad behöver ni hjälp med?

Boka ett kostnadsfritt möte på 30 min och ta del av konkreta tips inom digital marknadsföring.